Švietimo pagalbos specialistai

  Logopedas

Logopedo darbo tikslas – visapusiškai įvertinti vaiko kalbos raidos ypatumus, nustatyti kalbėjimo ir kalbos sutrikimus, vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius; teikti logopedinę pagalbą vaikams, turintiems kalbėjimo ir kalbos sutrikimų, padedant sutrikimus visiškai įveikti arba sušvelninti.

Logopedas darželyje:

     įvertina vaikų kalbos raidos ypatumus, nustato kalbėjimo ir kalbos sutrikimus, specialiuosius ugdymosi poreikius;

     skiria specialiąją pedagoginę pagalbą vaikams, turintiems kalbėjimo ir kalbos sutrikimus;

     teikia pagalbą vaikams individualiose, pogrupinėse (2-4 vaikai) pratybose, taikant specialiojo poreikio priemones kalbėjimo ir kalbos sutrikimams įveikti;

     dalyvauja darželio vaiko gerovės komisijos posėdžiuose;

     konsultuoja vaikų, turinčių kalbėjimo ir kalbos sutrikimų tėvelius, grupių pedagogus.

Vaikų kalbą darželyje logopedė tikrina rugsėjo mėnesio pirmąją ir antrąją savaites, sudaro logopedinį vaikų sąrašą ir suderina jį su Vilniaus pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais. Sausio ir gegužės mėnesiais vertinama vaikų, lankiusių logopedines pratybas pažanga ir pokyčiai, šalinant kalbėjimo ir kalbos sutrikimus.

 

  Socialinis pedagogas

Socialinio pedagogo darbo tikslas – padėti ugdytiniams adaptuotis lopšelyje-darželyje, užtikrinti jų saugumą, socialinę raidą, stiprinti pasitikėjimą savimi. Sudaryti prielaidas pozityviai socializacijai ir pilietinei brandai. Teikti socialinę paramą.

 

Socialinis pedagogas darželyje:

     renka informaciją ir išsiaiškinti ugdytinių poreikius, socialines problemas;

     tiria ir analizuoja aplinkos faktorius, turinčius neigiamos įtakos vaikų ugdymo(-si) procesui ir socializacijai.

     teikia informaciją ir pagalbą tėvams (globėjams), mokytojoms sprendžiant įvairias vaikų elgesio ir socializacijos problemas.

     padeda kurti saugią ir sveiką vaikų socializacijos aplinką.

     bendradarbiauja su kitomis socialinę pedagoginę pagalbą teikiančiomis tarnybomis, nevyriausybinėmis institucijomis.

Teikia pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams bei vaikams, kurie stokoja bendravimo įgūdžių, netinkamai elgiasi su vaikais ir suaugusiais, sunkiai adaptuojasi kolektyve. Socialinis pedagogas siekia padėti vaikams geriau adaptuotis visuomenėje, bendruomenėje, ugdymo įstaigoje, racionaliau išnaudoti visas teikiamas galimybes ugdytis ir augti. Jis padeda ugdyti vaikų socialinius įgūdžius, moko atpažinti ir valdyti savo emocijas, pyktį.

 



  Specialusis pedagogas

Specialiojo pedagogo darbo tikslas – teikti specialiąją pedagoginę pagalbą ugdytiniams, turintiems mokymosi sunkumų, sutrikimų bei negalių. Didinti ugdytinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymosi kokybę.

 

 

Specialusis pedagogas darželyje:

 

     Atlieka pedagoginį ugdytinių vertinimą, nustato ugdytinių žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms bei įvertina pažangą darželyje.

     padeda specialiųjų poreikių ugdytiniams įsisavinti ugdymo turinį (specialiojo pedagogo kabinete ar grupėje) ir lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų poreikių vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus;

     naudoja ugdymo procese mokymo priemones atsižvelgdamas į specialiųjų poreikių vaikų amžių, specialiuosius ugdymosi poreikius, individualius gebėjimus ir ugdymo turinį;

     dalyvauja įstaigos vaiko gerovės komisijos veikloje;

     taiko savo darbe specialiosios pedagogikos naujoves.

 

 

  Psichologas

Psichologo darbo tikslas – stiprinti vaikų psichologinį atsparumą ir psichikos sveikatą, prevencinėmis priemonėmis skatinti saugios ir palankios ugdymuisi aplinkos darželyje kūrimą. Padėti vaikams atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis, bendradarbiaujant su tėvais ar kitais teisėtais vaiko atstovais, bendruomene.

 

Psichologas darželyje:

     įvertina vaiko galias ir sunkumus;

     atlieka vaikų elgesio ir veiklos stebėseną grupėje;

     individualiai dirba su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių;

     padeda vaikams atgauti vidinę darną, pažinti ir priimti savo jausmus, tinkamai prisitaikyti aplinkoje, skatina pažintinės raidos procesus;

     rengia rekomendacijas vaiko psichologiniams, asmenybės bei ugdymosi sunkumams spręsti;

     Bendradarbiauja su įstaigos pedagogais bei specialistais, užtikrina švietimo pagalbos tęstinumą.

     Konsultuoja tėvus (globėjus), pedagogus ir teikia rekomendacijas. Konsultacijų metu spendžia vaikų emocinius, elgesio, bendravimo, susikaupimo, dėmesio išlaikymo, motyvacijos ir kitus sunkumus.

     dalyvauja darželio vaiko gerovės komisijos posėdžiuose.